Klavirska muzika ranih romantičara

Posted: 22. avgust 2009. in Istorija muzike 4. godina

Klavirska muzika ranih romantičara

Klavir postaje omiljen i popularan instrument. Krajem XVIII i početkom XIX veka postavljene su osnove klavirske pedagogije. Otkrivaju se novi talenti, ističu se mnogi umetnici. Među njima ostale nadvisuju Frederik Šopen i Franc List. U prvoj polovini XIX veka ističu se sledeća imena u polju stvaralaca klavirske muzike: Franc Šubert, Karl Maria Veber, Feliks Mendelson i Robert Šuman.

Klavirska Minijatura

Klavirska minijatura je zajedničko ime koje obuhvata sledeća dela: epromtije, muzičke momente, kapriča, preludijume, etide, lirske komade, pastorale, ekloge, minijature raznovrsnih programskih naziva: (Šumanova dela: Leptiri, Dečje scene, Album za mladež i dr.).

To su kratka i jezgrovita dela izgrađena na jednom juzičkoj misli. Objedinjena su u ciklusu ili zbirku minijatura.

Ciklus podrazumeva tematsku i tonalnu povezanost komada.

U zbirkama su komadi istog oblika (zbirke etida, mazurki, valcera, preludijuma…)

razlikuju se 3 osnovna tipa klavirskih minijatura:

1. oblici koji su postojali u prethodnim epohama (preludijum, fantazija, skerco), i oni koji se iz vokalne muzike prenose u instrumentalnu (balade).

2. nove stilizovane igre, karakteristične za muziku nacionalnih škola: Šopenove mazurke i poloneze, Glinkine barkarole, lezginke…

3. Samostalni komadi koji nose nove oznake: rapsodija, nokturno, ekolega – komponovani su u formi pesme

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s